להלן כמה פנינים של מיכאל על חודש כסלו וחג החנוכה – משמעויות נוספות ועמוקות על חג האור.

זהו חלק קטן מתוך הרצאה מעמיקה וארוכה של מיכאל, שנערכה אמש, 2.11.13, בה מיכאל עסק בחיבור בין האני העליון לנווט שנמצא עמוק בתוכנו, בהסכמה להתנהלות החדשה, בטבעונות, באהבה, בייעוד, במושג קורבן ועוד ועוד…

משמעות המילה "כסלו"

משמעות המילה "כסלו", היא הורדת הכיסוי מהל"ו. ז"א גילוי האור, שהיא מהות חודש כסלו, בו אנו חוגגים את חג האור – חג החנוכה.

ומה זה ל"ו? ל"ו הינו מספר בעל משמעות עמוקה ביהדות. נאמר רק בקצרה, שלפי הזוהר, ישנם ל"ו צדיקים (36 צדיקים), אשר נשמותיהם מחזיקות את העולם. 36 נשמות' שהן פעמיים חי. הורדת הכיסוי מהל"ו, היא הורדת הכיסוי מהאור הגנוז, מהאור המוסתר, וגילויו – גילוי האור.

כולם יודעים שהמילה חנוכה מורכבת מהמילים חנו בכ"ה. אולם החנייה/העצירה בכ"ה (25) משמעותה אור, כיוון שהמילה מספר 25 בתנ"ך היא "אור". 

אין זה מקרה שישנם 70 ימים בין ערב סוכות לחג החנוכה. בין ירח מלא בטלה-מאזניים (חג סוכות) להחלטה של הרוח לחיות ולצאת ל- 70 הממדים שאנו בנויים בהם, לצאת לאור בחג החנוכה. לצאת עם האור אל העור לכל 70 הממדים שאנו עשויים מהם (אור מתחיל באות א'- שמספרה הוא 1, ואילו המילה עור מתחילה באות ע' שמספרה הוא 70).

משמעות המילה "נס"

מהו אותו נס גדול עליו שמים דגש בחג החנוכה?

"נס" הוא מעבר מחושך לאור. מעבר מהאות נ' שמסמלת חושך לאות ס' שמסמלת אור.

במשך שנים רבות , שימשה האות נ' ביהדות לסמל של חושך, לסמל של עקרב (לרוב, למי שיש את האות נ' בשם יש לו עקרב חזק במפת הלידה), לסמל של קושי. לכן נמנעו מלהשתמש בה. לדוגמה, בתפילת "אשרי יושבי ביתך", מופיעות כל האותיות, מלבד האות נ'.

לא סתם נ' מסמל "נכשל". ואנו אומרים "נו נו נו" למי שעושה משהו לא טוב, וכשאומרים למישהו על משהו שזה "נון" הכוונה שזהו כתם, משהו לא טוב. אולם בשנים האחרונות האות נ' נפתחה והיא כבר לא קשה כמו פעם.

האות ס' מסמלת את מזל קשת, והיא אות שפותחת את האות נ'. קשת הוא האור הגדול, הוא האור המפיץ, הוא האור העילאי, הוא ענן הידע, הוא האור האלוהי.

לכן המילה "נס" מבטאת את המעבר מעקרב לקשת, מחושך לאור.

הנס הוא אם כן לקחת את המקום הכי עמוק וחשוך בתוכנו ולהפך אותו ל-ס', להפוך אותו לאור.

איך אפשר לשמוע עוד דברים מאת מיכאל?

מפעם לפעם, מיכאל מעביר הרצאות עם הכותרות של הסרט של התת מודע הקולקטיבי שאנו נמצאים בו עכשיו.

ובמילים יותר פשוטות –מיכאל מסביר בהרצאותיו על התקופה בה אנו נמצאים, על התהליכים שכל אחד ואחת עוברים בחייהם הפרטיים, ועל התהליכים שאנו יוצרים בתת מודע הקולקטיבי.

מיכאל מביא בהרצאותיו, בשפה פשוטה ומובנת (ועם דוגמאות מחיי היומיום שלנו), את המוּדעות הרוחנית העכשווית, שאנו יוצרים באותו זמן. אותה מוּדעות עדכנית, שכדאי לכל אחד לאמץ, לשנן, להפנים ולהכניס ליומיום, על מנת לצמוח ולהתקדם בצורה הכי מהירה, ולנצל את אותו הצומת בו אנו נמצאים, בין אם זה ליקוי חמה, ליקוי ירח, ירח מלא, חג בעל משמעות, אנרגיה שנעצרת, או צמתים אחרים.

מועדי ההרצאות (וכן חלק מההקלטות של ההרצאות) נשלחים למכותבים לרשימת התפוצה של מיכאל

לרכישת ההקלטה המלאה של ההרצאה של מיכאל ממוצ"ש 2.11, צרו קשר עם מיכאל, בטלפון: 054-4768555, או במייל: info@michaelassedo.com

Loading...
דילוג לתוכן